Med tanke på kloakservice er det så vigtigt at overholde deadlines eller lave det bedste arbejde?

By:

Det er et virkelig svært spørgsmål at svare på, for i den bedste verden der sørger man selvfølgelig altid for, at kvalitet og deadline kan hænge sammen og ikke mindst i forhold til, hvad prisen er lagt for dette.

Dette gælder også ved firmaer, der beskæftiger sig til dagligt med kloakservice.

Nogle ydelser er til at sætte konkrete kroner og ører på, hvad de normalt kommer til at koste, og hvis man har arbejdet præcist sammen sted før, så ved man også ret så sikkert, hvad det vil komme til at koste.

I andre sammenhænge udstikker man måske en pris på baggrund af tidligere udførte opgaver og siger, at det er dette, man kan forvente at betale, men måske kommer den pris til at skride, hvis deadlines skal udvides, fordi man som kunder ønsker noget andet lavet.

Hvis problemet ligger hos firmaet selv, at en deadline overskrides, så ser det bedst ud, at man selv kompenserer for den, og så må man leve med, at den opgave gav underskud at udføre, for det er trods alt bedre end at få utilfredse kunder og dårlig omtale.

Men hvis man i forvejen kan fortælle, at man hellere vil have, at kunden skal betale for det færdige produkt, når det hele er lavet, end at man beder vedkommende om at lægge nogle penge forud, eller man siger, man ikke ved, hvad den endelige pris bliver, da man ikke har set fortilfælde før.

Kunden har bedst med at kunne vide, hvad der skal betales, samt at man kan vide sig nogenlunde sikker på, hvad tidshorisonten bliver på projektet.

Sæt derfor en overskuelig deadline på opgaven end en konkret dato eller tidspunkt, hvis du ikke er helt sikker på, hvor lang tid dit kloakarbejde kommer til at tage – men gør heller ikke denne deadline for lang, så du bare kan udvide den.

Posted in: kloakservice